Ko pišemo e-pisma (e-mail), spletne dnevnike (bloge) in komentarje, klepetamo (chat) in uporabljamo še druge načine spletne komunikacije, je dobro vedeti, da so pri teh načinih sporazumevanja nesporazumi pogostejši kot pri neposredni komunikaciji iz oči v oči. To velja še posebej, če bi radi naslovniku sporočili svoja čustva ali razpoloženje. V neki raziskavi na New York University (objavljeni v Journal of Personality and Social Psychology) so morali študentje naslovniku pisati o vnaprej določeni temi, na primer o nogometu ali o razmerah v študentskem naselju. Pri tem pa so morali v pismu izraziti tudi določeno čustvo ali razpoloženje. Nekateri naj bi napisali pismo v ironičnem slogu, drugi naj bi bili resni, tretji besni in četrti žalostni. Pisci so bili v 90 odstotkih prepričani, da so sporočilo dobro napisali in da bo naslovnik dojel tudi čustveni ton pisma.
Vendar se to njihovo pričakovanje ni uresničilo. Pri e-pismih je samo 63 odstotkov naslovnikov prepoznalo čustveno razpoloženje, ki naj bi ga posredovalo pismo. V primerjalnih skupinah, kjer so študentje komunicirali neposredno iz oči v oči, je čustveno razpoloženje ‘poročevalca’ pravilno prepoznalo 74 odstotkov ‘prejemnikov’ sporočila. Vseeno je bilo, ali so partnerja, ki je govoril, gledali v obraz, ali pa jim je kazal hrbet. Kaže, da je bil odločilen zven glasu.
Pri spletnem dopisovanju se seveda ne slišimo, zato je kar precejšnja možnost nesporazuma. Komunikacijo naj bi izboljšali z emotikoni, to je z znamenji ali sličicami, ki ponazarjajo različna čustva (smejčki idr.). Vendar v omenjeni raziskavi niso ugotovili boljšega prepoznavanja čustvenih stanj, če so pisci uporabljali ta znamenja. Ugotovili so tudi, da prejemniki sporočil slabo razumejo šale, ki jim jih pošiljajo dopisovalni partnerji. Pošiljalcem šal so se te zdele veliko bolj smešne kot prejemnikom.
To pomeni, da bi morali biti pri spletni komunikaciji kolikor mogoče skrbni, posebno, kadar želimo sporočiti kako čustvo in kadar se šalimo. Posebno v začetku, ko šele sklepamo nova znanstva, bi morali čim bolj stvarno opisati sebe in se s stvarnimi vprašanji nevsiljivo zanimati za drugega. Kasneje nam bo lažje oprostil kakšno nerodnost ali nevljudnost. (B. M.)
Pivovski wellness v Laškem
Pivovsko wellness razvajanje v Wellness Spa CentruPomena bogastva narave, zdravilnih učinkov naravnih sestavin in pa črpanja iz lokalnih elementov se...